Britský premiér tiež vyhlásil, že jeho návrhy na rozvoj jadrového priemyslu môžu vytvoriť 10 000 až pracovných miest. Johnsonov plán je podľa zástupcov jadrového priemyslu dôležitým ukazovateľom toho, ako chce vláda v krajine dosiahnuť nulové emisie.

Asociácia jadrového priemyslu (AJP) so sídlom v Londýne privítala aj ďalší návrh v desaťbodovom pláne – mať do roku 2030 nízkouhlíkovú výrobu vodíka. Výkonný riaditeľ AJP Tom Greatrex povedal, že jadrová energia môže vyrábať vodík bez akýchkoľvek emisií uhlíka, preto má pri rozvoji vodíkovej ekonomiky zásadnú úlohu. „Dúfame, že vláda podporí “zelený” vodík, pretože našim cieľom je používaním vodíka znižovať emisie. Zavádzanie vodíka by bolo zbytočné, ak by pri jeho výrobe vznikalo veľké množstvo uhlíka.“

Dôležitá britská vedecká inštitúcia – Kráľovská spoločnosť nedávno uviedla, že jadro má potenciál pomôcť UK dosiahnuť nulové emisie uhlíka do roku 2050, a to nielen prostredníctvom výroby nízkouhlíkovej elektriny, ale aj využívaním tepla z reaktora na výrobu vodíka.

Desaťbodový plán Borisa Johnsona:

1. Zákaz predaja spaľovacích motorov od roku 2030, s dotáciami pre elektrické automobily a financovaním nabíjacích staníc. Predaj niektorých hybridných automobilov a dodávok by mal pokračovať až do roku 2035.

2. Štvornásobný nárast veternej energie na mori do roku 2030 na 40 GW, čo by postačovalo na pokrytie odberu všetkých domácností v Spojenom kráľovstve.

3. Pokračovanie v podpore výroby vodíka.

4. Investícia do jadrovej energie vo výške 525 miliónov libier založená na „budúcej generácii malých a pokročilých reaktorov“.

5. Miliarda libier v budúcom roku na izoláciu domov a verejných budov s využitím existujúceho grantu na ekologické domy a schémy dekarbonizácie vo verejnom sektore.

6. 200 miliónov libier investovaných do iniciatív na zachytávanie uhlíka.

7. Podpora ekologickejších riešení v leteckom a námornom sektore, na ktoré sa vyčlenilo 20 miliónov libier.

8. 30 000 hektárov stromov vysadených každý rok v rámci ochrany prírody.

9. Opatrenia na podporu verejnej dopravy, cyklistiky a chôdze, aj keď neboli oznámené žiadne nové iniciatívy.

10. Záväzok urobiť z Londýna „globálne centrum zeleného financovania“.